E-wizerunek firmy

Chyba już każda firma posiada swoją stronę internetową a także sklep online z której mogą korzystać klienci. Jednak założenie jej i prowadzenie bez umiejętności nie doprowadzi do sukcesów i przyciągania nowych konsumentów. Nie może panować na niej zastój, powinna być estetyczna i zwrócona w stronę problemów klientów. Istnieje kilka zasad, które ułatwią nam funkcjonowanie w sieci oraz przyciągną kolejnych zainteresowanych.

Wizualna strona w sieci

 

Bardzo ważną rzeczą w kontakcie z klientem jest wizerunek, który wynika z poziomu treści wizualnych zawartych na stronie. Jest to bardzo prosty mechanizm i działa tylko raz, jeśli komuś nie będzie odpowiadała graficzna oprawa strony internetowej najprawdopodobniej ją natychmiast opuści. Większość ludzi należy do grupy wzrokowców więc warstwa słowna, którą możemy przygotować idealnie nigdy nie będzie aż tak mocno wpływała na konsumentów jak poziom wizualny.

 

Reklamy na stronie

 

Może wydawać się to nam wątkiem pobocznym ale klienci budują sobie całościowy obraz firmy z usług której chcą skorzystać więc na pewno zwrócą uwagę na to co jest publikowane na stronie internetowej. Także jeśli chodzi o reklamy innych produktów. Możemy skorzystać z modelu AIDA czyli kreatora treści reklamowych, które poprawiają zaufanie klientów oraz zwiększają dzięki temu efektywność firmy. Na stronie internetowej reklamy powinny być różnorodne ale zawsze na poziomie, dobrym sposobem na ocieplenie wizerunku jest umieszczanie reklam społecznych.

 

Określenie głównego celu

 

Firma musi być na tyle dojrzała aby zdecydować w którym kierunku podążać i co za tym idzie określić, jak chce być odbierana przez konsumentów. Należy więc zastanowić się czy lepiej być małą, rodzinną firmą czy dużym, międzynarodowym przedsiębiorstwem. Dzięki temu trafimy na klientów, którzy wymagają tego od danej firmy i wtedy dwie strony są zadowolone.

 

Wyzwanie technologiczne

 

Istniejąc w sieci należy mieć o niej wiedzę lub ewentualnie osobę, która pokaże nam wszystkie możliwości związane z prowadzeniem wirtualnego biznesu. Należy wykorzystywać dostępne narzędzia aby klienci czuli, że mają do czynienia z poważną firmą, która zna się na rzeczy.

 

Zawsze na bieżąco

 

Jest to bardzo ważne pod względem wizerunku ponieważ należy pokazać, ze przedsiębiorstwo nadąża za tym co dzieje się obok. Design z roku 2000 gdy powstawały pierwsze strony internetowe jest obecnie nie do przyjęcia, może spowodować złe odbieranie firmy. Z roku na rok zwiększają się oczekiwania klientów, które należy zaspokajać aby dobrze działać w biznesie.