Zmiana wizerunku firmy

Wszystko co dzieje się w obrębie firmy, czyli pracownicy, kontakty z klientami, oferta etc. z czasem budują wyobrażenie o niej. Jeśli nie przemyśleliśmy poszczególnych aspektów działalności może okazać się, że nasz wizerunek nie jest zbyt interesujący, nieodpowiedni do naszych założeń.

Jednakże zawsze można to zmienić, wymaga to pewnych nakładów pracy ale opłaca się bo kreuje spójny wizerunkowo obraz firmy.

Zmiany, zmiany...

 

Rozpoczęcie pracy nad zmianą wizerunku firmy powinno poprzedzić określenie celu jaki chcielibyśmy osiągnąć czyli jaki profil działalności przyjąć za swój. Następnie należy przygotować plan działań i go konsekwentnie realizować.

Jakość wizerunku firmy zależy przede wszystkim od wyróżniania się firmy na tle innych, oczywiście w pozytywnym sensie.

 

Strategie

 

Istnieją dwie strategie wprowadzania zmian, pierwsza czyli ofensywna polega na rozwoju oraz druga- defensywna z kolei ma na celu naprawę niezbyt korzystnego wizerunku.

 

Ten pierwszy sposób na zmiany odnosi się do zbudowania nowego modelu działania, gdy wizerunek nie spełnia postawionych mu zadań. Może być zbyt wąski, nieprecyzyjny lub niewyróżniający się na tle innych firm.

 

Strategia defensywna polega na obronie dobrego wizerunku firmy, który mógł z jakiś powodów zostać nadwyrężony. Może się tak stać z powodu konfliktów wewnętrznych, działań konkurencyjnych firm oraz utrwaleniu nie negatywnego wizerunku na rynku.

 

Rebranding

 

Jeśli nasze przedsiębiorstwo wymaga wprowadzenia nowości na poziomie strategicznym nazywamy to rebrandingiem. Jednakże łatwiejszym procesem, który szybciej dochodzi do wymiernych efektów jest repozycjonowanie marki.

Polega na nieznacznym wprowadzaniu zmian mających na celu odświeżenie i unowocześnienie wizerunku które są systematycznie wprowadzane. Może to być zaplanowanie kampanii marketingowej i wyjście do klienta z ulotkami, gadżetami reklamowymi oraz co najważniejsze rozmową. Konsument poczuje się ważny, gdy obdarujemy go jakimś upominkiem z firmowym logo i na pewno wróci do firmy, gdy będzie chciał skorzystać z jej oferty.

Można także realizować zmiany w oparciu o strategię rynkową, zmianę sposobu współzawodniczenia z konkurencją, szukanie nowej grupy klientów, zmianę oferty lub rebrandingu.